onsdag den 17. december 2014

Ja tak til skoleuniformer!


Så vidt jeg ved, har vi i Danmark ikke nogen skoleuniformer. Det skal laves om. Jeg synes, at skoleuniformer er en rigtig god idé. Det ville være en fordel, hvis skoleuniformen kommer til Danmark. Så vil der måske ikke være særligt mange, der bliver holdt udenfor eller rent faktisk mobbet på grund af, at de ikke har det nyeste nye inden for tøjmoden. Det er absolut ikke okay. I tilfælde af skoleuniformer skal der kun findes én uniform. Er der ikke det, og bliver skolen ved med at designe nye uniformer, kan man jo nemt blive holdt udenfor, hvis man ikke har den nyeste skoleuniform. Der vil helt sikkert være nogen et eller andet sted, som synes, at det er virkeligt træls, at man skal bære uniform, men så er det da bare ærgerligt. Grunden til, at børn og unge ikke vil bære uniformen, kan være, hvis de har set en film, hvor de bærer uniform. Jeg synes personligt, at skoleuniformerne er deciderede grimme i film. Men der ikke kun ulemper. Der er faktisk også nogle fordele. Vælger alle børn at tage uniformen på, er der jo slet ikke nogen, som har grund til at føle sig udenfor på grund af deres tøjstil, og er man ikke tilpas i skoleuniformen, må man jo selv sørge for at have noget tøj, som man selv kan lide til weekender og ferier. Jeg synes, at skoleuniformen skal komme til vores skoler, og så skidt da med om den koster noget. Jeg ville da meget hellere betale en skoleuniform end at vide, at mit barn bliver holdt udenfor på grund af sit tøj. Er jeg den eneste? Skoleuniformen er  en af de bedste idéer, jeg længe har hørt, som handler om skole og mobning.

4 kommentarer:

  1. Nej, du er ikke den eneste. Det er stort set også sådan som jeg ville have sagt det. Det er rigtig godt indlæg, men til sidst lyder du lidt som om du er en voksen og du kommer til at skrive stort set den samme ting to gange

    SvarSlet
  2. Jeg er helt enig. Der ville være en meget bedre trivsel, hvis skoleuniformen blev indført i de danske skoler.

    SvarSlet
  3. Helt enig, det ville være en fantatisk ide. Rigtig god tekst

    SvarSlet
  4. Jeg er enig jeg ville hade at blive drillet

    SvarSlet