onsdag den 1. oktober 2014

Lærerens søn

"Lærerens søn" er en super sjov bog med masser sjov og kæmpe store problemer. Bogen handler om en dreng, der hedder Viktor og hans far. Men Viktors far er ikke helt så god til at bruge sine penge eller til at sige sandheden. Så en dag må Viktor og hans far flygte, fordi Viktors far skylder en masse penge og Viktor må jo følge med sin far. Viktors far har en plan. Men for at hans fars plan skal lykkes, må Viktors far udgive sig for at være sin egen bror Roy og det giver dem en hel del problemer. De flytter ud på øen Hogna, hvor de kommer til at bo på en gammel skole og Viktors far skal være lærer, som han tydeligvis aldrig har prøvet før. Hvordan klarer de det og får man nogen sinde svar på, om problemerne løses? Det kan kun bogen afsløre.
 
Sprog:
1. Små øer og klippeskær stak op af havet.
2. Fiskekutteren holdt en støt kurs ud mod det åbne hav.
3. Store fisk sprællede i linerne og fiskerne kæmpede for at hive dem ind.

Personlig mening:
1. Jeg kunne godt lide, at hans far var anderledes, fordi det gjorde bogen mere spændene.
2. Jeg kunne ikke lide, at bogen sluttede uden fortsættelse, fordi man jo ikke kan vide, hvad der skete med Viktor og hans far.
3. Jeg blev overrasket over, at Viktors far igen begynder at spille, fordi jeg havde forventet, at han ville få styr på tingene.
4. Teksten mindede mig om havet, fordi teksten foregår tæt ved vandet, de sejler meget på havet og på forsiden af bogen er der et billed af havet og en fisk.
5. Jeg ville ønske, at bogen fik en lidt mere præcis slutning, fordi jeg gerne vil vide, hvad der skete med Viktor og hans far.

I karakter giver jeg bogen 4 ud af 6

Ingen kommentarer:

Send en kommentar