torsdag den 2. oktober 2014

Bjerget vågner

Bogen handler om at drengen Espen tager ud til sin morfars gård i sommerferien. Der kommer et voldsomt uvejr, og Espen finder en speciel nøgle til en parallel verden. Alt er normalt i den parallelle verden, bortset fra at dyr kan snakke, og der er fantastiske væsener. Espen bliver udvalgt til at stoppe sin onkel i at udrydde skoven. For hvis skoven bliver fældet, udryddes den parallelle verden, og så dør de fantastiske væsener. Espen ved ikke, om han tør, fordi han plejer at løbe udenom problemerne. Men heldigvis har han en pige, der hedder Eva til at hjælpe sig.

Sprog:

1. Eva stoppede brat. Et eller andet bevægede sig foran hende!

2. Han tog den gamle, skælvende hånd i sin og klemte den hårdt.

3. Nederst på en klippeskråning, ikke langt bag sæteren, lå en stor kampesten.

Personlig mening:

Jeg kunne godt lide bogen fordi at den er meget spændende og fordi det er fantasy
Jeg kunne ikke lide den var lidt lang trukket
Jeg blev overrasket over at bogen var så spændende så man kom helt til at føle sig som hovedpersonen
Teksten mindede mig om den virkelige verden fordi at man tit bare løber uden om sine problemer uden at løse dem
Jeg ville ønske at bogen ikke var så lang tukken


 så jeg ville give bogen 4 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar