fredag den 3. oktober 2014

Hunde tanker

Man skal altid bekymre sig om fårene. Og inde ved siden af bor der en heletiden fordrukken galning. 
Sådan! velkommen til livet i Rullestadjordet. 
Vera var ikke ligefrem tilfreds med livet i Rullestadjordet, dets speciale var nemlig stilhed.
Der er nu alligevel noget mærkeligt ved byen, bla. Finder Vera en hue og når hun tager den på kan hun høre hunde tanker. Er det bare inde i hendes hoved eller kan huen virkelig bruges til andet end at holde hovedet varmt i den kolde vintertid.



Persondigt

Hovedpersonen :

-Hedder Vera
-Er tretten år
-Er venlig
-Sætter pris på en varm kop kakao
-Plejer ikke at græde
-Mener at hun selv er dårlig til judo
-Kan lide judo
-Kan ikke lide stilhed
-Er ofte sammen med Gustav
-Er i konflikt med Birger
-Trænger til nogle bedsteforældre 
-Er dygtig til at finde på ting at lave
-Midslykkes med at finde mange venner
-Er kendt for at hendes far skriver om ulve
-Vil gerne flytte tilbage til byen
-Bestemmer sig for at jage ulven væk indefra




Personligmening


Jeg kunne godt lide da hun blev taget tilfange fordi det gav lidt spænding

Jeg kunne ikke lide selve historien fordi jeg er ikke så vild med virkelighedshistorierog selv om der var lidt spænding og fantasy mindede den meget om den virkelige verden 

Jeg blev overrasket over at det ikke var hendes hue fordi jeg trode at magareta var hendes bedstemor 

Teksten mindede mig ikke om noget andet jeg har læst

Jeg ville ønske at der var noget mere spænding i historien fordi jeg syntes at den blir lidt kedelig 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar