lørdag den 4. oktober 2014

Kannibalen

Nina og bo er flyttet ind i ny lejlighed. Der opstår rygter om at der bor en kannibal i nærheden. Der er nemlig fundet menneske rester i en container.  En aften ser Bo at der står en og graver nede i haven. Han vækker Nina og de bliver enige og at de skal gå ned og kigge hvem det er. Harriet, deres nabo. Da en af deres naboer er blevet efterlyst gå der straks rygter om en kannibal i opgangen. Nina og Bo tror straks at det er Harriet der er kannibalen, da de tror hun stod og gravede noget ned i haven. En aften bliver deres mor ringet efter, da deres tante skal føde, og hendes mand ikke er hjemme. Derfor skal Nina og Bo passes af Harriet. De gør alt for ikke at skulle passes af Harriet. På flugt fra Harriet ned af trapperne møder de Arthur (deres nabo) han spørger dem hvorfor de har så travlt og de svarer bare at de er på flugt fra Harriet. De får derfor lov til at sove hos Arthur. Men er det nu også det rigtige valg....

Forfatteren:
Ingunn Aamodt er født d. 19 august 1965 i Honningsvåg. Hun er en norsk forfatter og illustratør.
Ingunn Aamodt er uddannet lærer i kunst og håndværksfag. Hun skriver børne- og ungdomslitteratur. Hun er særlig kendt for bøgerne om Pulverheksen for de yngste børn. 

Personlig mening:
Jeg kunne godt lide Nina, fordi hun var modig og havde selvtillid.
Jeg kunne ikke lide at der var fundet rester af et menneske i en container.
Jeg blev overrasket over at Harriet var ude at grave midt om natten.
Teksten minder mig om selvtillid, fordi Nina for selvtillid og tror på sig selv.
Jeg ville ønske at moren ikke havde været taget over til tanten, fordi så ville de slet ikke havde skulle flygte fra Harriet, og finde et sted at blive passet.

Jeg giver bogen fra 1-6 stjerner så 5 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar