torsdag den 23. oktober 2014

Bjerget vågner

"Bjerget vågner" handler om unge Espen som bliver udvalgt, til at beskytte gammelskoven og dræbe den onde Gravbøjg. Espen er ikke helt alene om det når han får hjælp, af både mennesker og alfer og andrer fantastiske væsner. Men klarer han den store farlige Gravbøjg? Og hvad sker der med alle de andrer væsner?


Sprog

1. Midt i resterne af træstammen lå der noget, der glimtede, næsten som guld.
2. Hængende i en væg i en arm, med et bundløst dyb under sig og sortalfer på alle sider.
3. En stor bjørn kom luntende ud i lysningen.


Personlig mening

Jeg kunne godt lide at der både hvar noget fantasy og noget fra en almindelig hverdag, så det ikke bliver for urealistisk.
Jeg kunne ikke lide at en af hovedpersonerne blev mobbet, men det er også med til at bygge historien op.
Jeg blev overrasket over til sidst at Espen stadig væk havde sine kræfter, efter kampen. Jeg troede at når kampen hvar slut mistede han sine kræfter.

Teksten minder mig ikke lige om nogen bog jeg har læst før.

Jeg ville ønske at Gravbøjgen ikke hvar lavet af sten, fordi jeg syntes det kunne have bedere hvis det hvar et stort monster eller noget i den stil.


Jeg giver bogen 4 ud af 6 stjerner





Ingen kommentarer:

Send en kommentar