torsdag den 18. september 2014

Lærerens søn

                                                                         Lærerens søn

Viktors far lyver ret tit, og det er et stort problem for Viktor. Tom (Viktors far) har løjet om at han er hans bror Roy. Roy er uddannet lærer. Tom har det problem at han ikke kan alle de ting hans bror kan. Roy har været til en jobsamtale men tog ikke jobbet som lærer. Han rejste til Uganda med sin kone i to år. Tom skal bo i den gamle skole. Viktor vil bare gerne have et fast hus, og en skole han kan gå på i mange år. Tom kæmper for at klare det job for sin søns skyld. Det arabiske fodboldhold kommer og skal bo hos Tom. Tom kan ikke arabisk, men det kan Roy. Det undrer dem meget. Han taler nemlig engelsk i stedet for. Man kan aldrig finde ud af hvad der så sker, når han hele tiden lyver. Skal de flytte ud af byen, hvis de opdager at han er Tom og ikke Roy? Hvad sker der med fodboldholdet, som taler arabisk?

Sprog:
1. Det ville have været meget bedre, hvis du havde fået dig et arbejde og tjent nogle penge.
2. Min far var helt oppe og køre 200 km i timen. 
3. Mange ville være skræmt fra vid og sans af at køre så hurtigt, men jeg var vant til det. 

Personlig mening:
Jeg kunne godt lide at han udgav sig for at være Roy, fordi det gav spænding i hele historien. 
Jeg kunne ikke lide at Viktor var så negativ over sin far hele tiden, fordi det var kedeligt altid at høre hvad der er forkert.
Jeg blev overrasket over at Tom kører 200 km. I timen. 
Teksten mindede mig om en mand der skælder ud på sin søn, fordi han er doven. Det minder om en rolleombytning, fordi det er sønnen der skælder ud. 
Jeg ville ønske at det hele gik galt, fordi så skulle de flytte igen. 

Jeg giver bogen 5 ud af 6 stjerner, fordi den er god.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar