fredag den 19. september 2014

Bjerget vågner

Espen havde aldrig været særlig modig, men da onde kræfter truer Gammelskoven og alle der bor i den, blir han udvalgt til at finde Bjergbid og besejre Gravbøgen, et stort sten monster som sortalferne har skabt. Det ser sort ud, for Espen tør jo ikke, og hvad sker der når Eva fra klassen kommer?Og morfar, Espens eneste ven og betroede, pludselig blir alvorligt syg?


Sprog. 

1 Karlsen viste besked om meget, men gjorde aldrig noget ved det
2 Nu var det hans tur til at få bank af Jarl og der var ingen der ville hjælpe ham.
3 Du er ikke alene Espen husk det. Havde morfar sagt.


Personlig mening.

  Jeg kunne godt lide at der var en parallel verden med overnaturlige væsner fordi jeg elsker at alt ikke bare er normalt og hverdags agtigt.

 Jeg kunne ikke lide, at der på et tidpunkt i bogen, hvor han endelig efter mange forhindringer finder sværdet,  taber det, og skal tilbage i hulen efter det. Det blir for langtrukkent og frustrerende for læseren.

Jeg blev overrasket over at Eva kom op til dem. Jeg havde regnet ikke regnet med at hun blev en af hoved personerne i historien.

Teksten mindede mig ikke lige om noget da jeg læste den, men nu hvor jeg tænker over det kan den godt minde om Vildhekse serien skrevet af Lene Kaaberbøl  fordi der kan dyrene også kumunikere med menneskerne.

Jeg ville ønske at jeg kunne læse hele serien lige nu, men pga. Den anden bog jeg er igang med kommer det nok ikke til at være lige med det samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar