mandag den 22. september 2014

Hundetanker

Hundetanker er en super god bog med fantastisk litteratur, hvor pigen Vera er flyttet ud på landet med sin far, der er forfatter. Alt ville have været stille og fredeligt, hvis ikke det havde været for de ulve der hele tiden dræber folks får. Men en dag finder Vera en grøn strikhue, hvor hun på mystisk vis kan høre hvad hunde og ulve tænker. Så møder hun drengen Gustav, som hun afslører sin utrolige hemmelighed til. Men der er nogle mænd der ville stå sammen for at dræbe ulvene, og det vil Vera og Gustav sætte en stopper for med hjælp af den magiske hat. Det bliver en udfordring, der handler om liv eller død.

Persondigt:
Hedder: Vera
Er: 13 år gammel
Er: Modig
Sætter pris på: At Gustav vil hjælpe hende
Plejer: At gå til judo
Mener: At alt det med huen er skør fantasi
Kan lide: Sin nabo (Brando)
Kan ikke lide: Brandos søn
Er ofte sammen med: Gustav
Er i konflikt med: Med dem der vil dræbe ulvene
Trænger til: At alt bliver normalt
Er dygtig til: Judo
Mislykkedes med: Slippe fri fra naboens søn
Vil gerne: Rede ulvene
Bestemmer sig for: At blive boende

Personlig mening:
Jeg kunne godt lide: At der er så meget spænding i bogen, fordi at bogen bliver bedre at læse.
Jeg kunne ikke lide: At den starter kedeligt ud, fordi den gør bogen mindre interesant i starten.
Jeg blev overrasket over: At hun kunne høre hvad hunde og ulve tænker, fordi det er mærkeligt.
Teksten mindede mig om: Vildheks af Lene Kaaberbøl, fordi det handler om piger på den alder, der har meget at gøre med dyr.
Jeg ville ønske: At den startede bedre ud, fordi så bliver den bedre at læse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar