tirsdag den 5. november 2013

Fodbold

Hej jeg vil gerne fortæle om min hobby, som er fodbold. Jeg begyndte til fodbold da jeg var 6 år og syntes at det var sjovt. Jeg har gået til det i 5 år nu. Jeg spiller i Bif fordi det er en rigtig god klub, men også fordi alle mine venner også spiller der. Mit idol er Messi, som i også kommer til at høre meget mere om senere. Han er mit idol, fordi han er hurtig og en god fodbold spiller. Jeg har også et ynglings hold, som er Barcelona i hvert til fald af udelandske hold. Af danske hold er det aab der er mit yndlingshold. Jeg har været ud og se dem 7-8 gange sammen med min far.

Dana Cup
Jeg har været til dana cup i år som var en af de bedste cupe jeg har været med til i hele mit liv. Holdet og mig spillede 4 gode kampe på Frems baner. Det var mod shi, polen, sverige og texas. Fodbold gælder ikke kun om at vinde, men også om at have det sjovt. Da vi var færdige med at spille alle vores kampe, gik mig og nogle andre op og fik en sodavand. Da vi havde drukket vores sodavand, fik mig og 3 venner en sæk og begyndte samle flasker op rundt omkring. Vi samlede to sække og to poser. I alt vi fik ca. 400 kr, det svare til 100 kr hver.

Ikast Cup
Til ikast cup sover man 3 nætter. Holdet og mig sover i telte og forældrer og søskende sover i campingvogne. Vi startede altid med at spise morgenmad og bagefter var der var. Efter kampene gik vi hen til en kæmpe hal med kundsgræs og spillede. Det er der fc midtjylland træner om vinteren. I hallen skød vi tit på mål. Det var et 11 mands mål, som er ret stort. Vi hyggede os mega meget med fodbold, men også med hindanen. Vi hyggede os især om aften. For når vi skulle falde i søvn, sad vi istedet og spiste slik. Det er altid fedt at være på et cup, hvis man overnatter der.

Messi
Messi er min ynglings spiller, så derfor vil jeg gerne fortælle lidt om ham. Messi er født d. 24. juni 1987 og er 169 cm høj. Han startede med at spille fodbold i sin fars klub Grandoli, da han var 5 år. Da Messi blev 13 år blev han optaget på FCBarcelonas fodboldskole La Masia. I 2007 bliver Messi nomineret til FIFA World Player of the Year, sammen med Ronaldo og Kaka. Messi fik en anden plads, fordi at han blev slået af Kaka. Derfor han er min ynglings spiller.

Jeg håber at jeg i fremtiden bliver en god fodboldspiller. Måske kommer jeg til at spille for aab. Det ville være fantastisk. Hvis jeg ikke bliver fodboldspiller, skal jeg være tømre. Grunden til at jeg vil være tømre er, fordi at jeg godt kan lide at lave ting ud af træ.

Håber at i nød mit lille indlæg om min hobby.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg går også til fodbold og var også med til Dana Cup og det er godt nok sejt at du ved så meget om Messi MVH Ida

    SvarSlet
  2. Hej Mathias jeg går også til fodbold. jeg spillede også Dana Cup MVH Sofie

    SvarSlet
  3. Hej Marcus jeg er ikke fodbold typen men det indlæg du har skævet kan det være at jeg overveje at spille fodbold i frikvaterene mvh. Andreas

    SvarSlet