torsdag den 6. november 2014

Lærerens søn

 

 
Lærerens søn handler om en drengen Viktor, på 12 år, og hans far Tom. Viktor og Tom flytter, eller rettere sagt flygter, altid fra sted til sted. Tom spiller nemlig altid poker og han vinder også nogen gange, han taber bare pengene igen. De har både en gæld på en lækker ny bil (Tom har en forkærlighed for flotte biler) og en mand ved navn Stordal efter sig, med en ubetalt regning. Viktor er træt af at flygte og vil bare have et normalt hjem. Det får han også, på en måde.
 

Persondigt

 
Hedder Viktor
Er 12 år
Er bestemt
Sætter pris på en normal hverdag
Plejer at flygte fra gæld og regninger, med sin far
Mener at hans far ikke skal købe dyre biler
Kan lide et trygt hjem
Kan ikke lide når han skal flygte fra gæld
Er ofte sammen med hans far
Er i konflikt med Stordal og nogle gange sin far
Trænger til et hjem, hans far ikke har snydt sig til
Er dygtig til at sætte hans far på plads
Mislykkes med at få et rigtigt hjem
Er kendt for at være lærerens søn
Vil gerne have et normalt liv
Bestemmer sig for at lade som om hans far er hans onkel
 

Personlig mening

 
Jeg kunne godt lide at Viktor og Tom skal bo på en gammel skole fordi Viktor får en idræts hal som værelse
Jeg kunne ikke lide slutningen af bogen fordi den var meget kedelig
Jeg blev overrasket over at onkel Roy havde lejet sit hus ud fordi jeg havde regnet med at det ville stå tomt
Teksten mindede mig ikke rigtigt om noget specielt
Jeg ville ønske at slutningen endte anderledes fordi den overhovedet ikke var sjov
 
 
Jeg giver bogen 4 ud af 6 stjerner fordi den ikke er så sjov

Ingen kommentarer:

Send en kommentar