torsdag den 6. november 2014

Bjerget Vågner

Bogen handler om en dreng som hedder Espen. Der tager på ferie på hans morfars bondegård. Espen finder en gylden nøgle, nøglen kan føre ham til en verden med fantastiske væsner, som alfer, elver, nisser og gravbøjgen. Espen finder ud af at han er sværdbære og han skal besejre gravbøjgen. Jo mere af gammelskoven der bliver fældet, jo større bliver gravbøjgen. Han får hjælp af en nisse, som hedder Nils og en pige som hedder Eva et langt stykke af tiden. Espen tager afsted, for at besejre gravbøjgen.


Personlig mening

Jeg kunne godt lide der hvor gravbøjgen dør, fordi den er mega ond.
Jeg kunne ikke lide der hvor morfaren døde, fordi han var den eneste der har oplevet det samme eventyr som Espen.
Jeg blev overrasket over At Espen og Eva fik set Nils til sidst, fordi jeg troede at han var ude af historien.
Teksten mindede mig om krigerprinsessen, fordi fordi hun minder om Eva og at der er krig i begge.
Jeg ville ønske at Espen og Eva tæskede Jarl noget mere, fordi han har mobbet dem i lang tid.

Persondigt

Hedder Espen.
Er ? År
Er sød.
Sætter pris på hans morfar.
Plejer at blive mobbet i skolen.
Mener at Eva er sød
Kan lide Eva
Kan ikke lide Jarl
Er ofte sammen med Eva.
Er i konflikt med Jarl
Trænnger til at holde "ferie"
Er dygtig til at kæmpe.
Mislykkes med at tage Evas hånd til sidst.
Er kendt for den der bliver mobbet.
Vil gerne være kærester med Eva.
Bestemmer sig for at svare Jarl igen.


Jeg gir bogen 4 ud af 6, fordi den blev lidt kedelig.

             Men læs den!!!!

   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar