fredag den 3. oktober 2014

Pym Pettersons mislykkede familie

Pym Pettersons mislykkede familie handler om at hele 6.a (Pyms klasse) får en opgave, der handler om at man skal skrive en historie om sin familie. Pym har ikke en særlig sjov og spændende familie, så hun må skrive en løgnehistorie. Hilde (norsklæreren) finder ud af at det ikke er en sand historie, fordi den handler om at hendes oldefar, som var den tredje mand på månen. Pym blev derfor bedt om at lave en ny. Igen lavede hun en løgnehistorie, som ikke var sand. Hilde finder ud af det igen, og hun må prøve igen. Denne gang blev Pym bedt om bare at skrive det der skete, når hun kom hjem. Den dag skete der en sjov ting. Mon det blev en god historie? Og vil de andre synes at det er en god historie?

Forfatteren:
Forfatteren hedder Heidi Linde. Hun skrev sin første roman Under bordet i 2002.
Hun blev født d.9.marts 1973 i Asker Kongsvinger
Hun begyndte at skrive bøger i 1988.
Hun er uddannet manusforfatter. Hun har lavet mange norske kortfilm.

Personlig mening:
Jeg kunne godt lide at Pym først lavede to løgnehistorier, fordi det var sjovt når Hilde finder ud af det.
Jeg kunne ikke lide at bogen ikke er længere, fordi det er en god bog.
Jeg blev overrasket over at faren lod som om at han sov, fordi det er ikke normalt på et sygehus.
Teksten mindede mig om en svær stil man ikke ved hvad der skal handle om, fordi det skete for Pym.
Jeg ville ønske at den ikke var slut allerede, fordi det ville være sjovt at høre hvad der så skete.

Jeg giver bogen 6 stjerner, fordi det er en god og sjov bog, som man kommer til at  læse rigtig hurtigt nogle gange.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar